tiistai 11. maaliskuuta 2014

TALOUS: uudelleensuljettavat pakastepussit

Nämä Lidlistä löytyneet uudelleensuljettavat pussit ovat olleet arjen pelastus. Siskoni vinkkasi minulle tällaisista ja kävin heti hankkimassa itselle kotiin kahta eri kokoa. Näitä myydään 1 litran 20kpl ja 3l 15kpl paketeissa. Hinta alle 2e/pakkaus. Pussit ovat todella kestävää muovimateriaalia ja niissä on helposti suljettava sulkija, ei mikään sellainen minigrip-tyylinen vaan enemmänkin pussilla on oma vetskari, jonka voi vetää auki tai sulkea. Näihin on helppo pistää mitä vain ja käyvät myös lentokoneessa pikkutavaroille. Enimmäkseen olen näissä pakastanut ruokaa, mutta sisko käytti myös reissulla lasten tarvikkeille, hammasharjoille yms. Eli siis mihin vaan voi käyttää. Eikä tarvitse heittää pois yhden käytön jälkeen vaan olen pessyt kevyesti käsitiskiaineella, kuivattanut ja käyttänyt uudestaan. Eli vähän ekologisemmin, kuin että aina ottaisi uuden.

Tämmöinen pakkaus. Merkki on "Aromata" kannattaa pistää muistiin.



Tässä vielä esittely eri käyttö ratkaisuista missä olen pusseja hyödyntänyt: jauheliha ja kidneypapu. Meillä ei kovin usein syödä jauhelihaa (kallistakin on) mutta tämän saatiin tuliaiseksi ja se on säästössä pakastimessa "pahan päivän varalle" Katsotaan millaista herkkua siitä vielä keksitään. 


Joskus on mukava paneutua kodin laittoon ja tämmöisiin nk "naisten" hommiin rauhassa esim laatikoiden siivous tai ruokakaappien järjestely. Olen hetken saanut olla ihan rauhassa kun K on  työmatkalla Hesassa muutaman päivän niin on ollut aikaa laitella. Saa nähdä mitä tuliaisia K keksii kotiin tullessaan!

- R

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti